Fiat Brava
free counters

Na úvod chcem predstaviť moje nové (síce už aj staré) auto. Je to FIAT BRAVA 105 JTD vo výbave HSX, vyrobená v júni 1999 pre holandský trh. Auto bolo dovezené v roku 2006. Po roku ho kúpil ďalší slovák, ktorý bol predošlý majiteľ a v polovici októbra som ho kúpil ja, čiže minimálne štvrtý majiteľ. Je vidno, aj keď slabo, že auto bolo spredu búrané v minulosti. Nesedia karosárske diely a predný nárazník je z benzínového auta, pretože mu chýba otovor pre medzichladič (intercooler). Nabehané má 182.000km, ale predošlý majiteľ hneď pripomienkoval fakt, že z nich už bolo asi stáčané. Ale čo už, dnes je to trend, keďže to zvyšuje hodnotu vozidla.
Servisku som nedostal ani CODE kartu, zato mám štyri kľúče. Akosi moc, ale lepšie jak jeden. Hlavne, že je tam bordový - kódovací kľúč. Auto nieje v najlepšom stave, ba skôr je v stave žalostnom, hlavne čo sa jeho krásy týka. Zo všetkých strán je oťukané od cudzích dverí a samé škrabance, ktoré našťastie sa dajú vyleštiť.
Motoricky je auto v poriadku. Zatiaľ to jazdí, zisťujem čo je zlé a pôjde do servisu, len čo ho prehlásim na seba. Zatiaľ treba vymeniť termostat, brzdy a asi aj spojku. Napriek tomu jazdí skvele. Akcelerácia dobrá, olej nežerie, spotreba v norme.

Fiat Brava 105JTD HSX

Nedostatky: Na aute sú samé škrabance, odreniny ale dajú sa odstrániť (fotky ukážem neskôr), Zlé zadné brzdy, zodraté predné kotúče, už dvakrát zasvietila kontrolka vstrekovania (diagnostika nič nezistila), Pri snahe udržať otáčky a rýchlosť auto začne poskakovať/trhať, nie moc , ale je to cítiť, Menený ľavý blatník, predný nárazník, predné svetlá, čelné sklo, možno aj kapota a iné diely, Menené predné sedadlá, Ťažko sa zatvárajú vodičove dvere, treba buchnúť, Gumy z kľučiek sú zhodené a natreté štetcom a čiernou farbou, k tomu aj plasty pri späťákoch - no hrôza, Rezervné kolo mi chýba, resp. mám tam obyč. koleso. Podsvietenie niektorých tlačidiel nesvieti ...
Toto ma teraz napadlo, ešte je toho viac, ale myslím aj tak, že už stačí :mrgreen: Naprd je to, že ako býva zvykom, majiteľ Vám skoro všetko zatají a musíte nato prísť sami. Ale keď chcete ojazdenku, tak s tým treba proste rátať.
Teraz, ale trošku pozitívnejšie..

Interiér

Odstránené nedostatky: Ako prvé som auto umyl a vytempoval, tým som odstránil 80% poškodení laku (chvalabohu), Vymenil som stredný tunel za tunel s lakťovou opierkou, Takisto aj rádio, lebo je zlý ovládač hlasitosti a drkocú dvierka, Podsvietenie okien som vyriešil výmenou SMD Lediek za biele (rovno všetky) a nesvietila polovica kúrenia - to som vyriešil tak, že už to nesvieti vôbec :-D, je to tam spečené a treba viac času a teplejšie počasie na výmenu žiaroviek za biele ledky ...

Zatiaľ všetko načo som sa zmohol..