Fiat Brava
free counters
001Vzhľadom na okolnosti som sa rozhodol namontovať parkovacie senzory. Rozhodol som sa pre obyčajný set, t.z. štyri ultrazvukové snímače, riadiaca jednotka, displej so zvukovou signalizáciou, fréza, napájací kábel.

Ako prvé som si hľadal miesta na uloženie displeja a jednotky. Najlepšie mi to vyšlo tak, že displej si našiel svoje miesto na rebrovanom plastovom kryte nad rádiom a jednotku som umiestnil pod zadné sedadlo na pravej strane.
Umiestnenie má aj svoje opodstatnenie:

Displej:

1. Hľadal som také miesto, aby som ho pri cúvaní neustále vnímal periférnym videním - sleduješ tri zrkadlá a displej je stále na očiach
2. Vedenie kábla, keďže konektor je zaliaty do jedného kusa a bez demontáže je nemožné ho oddeliť od samotného displeja, najjednoduchšie bolo prevŕtať dieru do rebrovaného plastu v strede palubnej dosky. Je to ľahko demontovateľný kryt, čiže sa dá aj ľahko vymeniť v prípade potreby a tiež je dostatočne veľa miesta na pretiahnutie popod spolujazdcovej priehradky k A-stĺpiku a odtiaľ popod vnútorné prahy až k zadnému sedadlu.

002 003 004 005
006

Jednotka:

1. Pod sedadlom je menšie riziko vzniku vlhkosti ako niekde v kufri pri blatníkoch, píšem to z dôvodu vlastnej skúsenosti, keď mi tieklo do kufra a niekoľko mesiacov som o tom ani netušil. Zanechalo to po sebe stopy v podobe hrdze.
2. Priamy prístup k napájacím vodičom spiatočkových svetiel
3. Jednoduchý prístup k jednotke v prípade zlyhania systému

007 008 009 010
011

Pokračoval som na nárazníku, kde som rozmiestnil snímače. Na zahraničnom fóre som našiel jednoduchý a funkčný postup na rozmiestnenie, tak som sa nechal inšpirovať.
Na odrazkách v lište je akýsi zameriavač (ako majú ostreľovači v ďalekohľadoch :-D) obr.012, od neho som začal merať tak, že som vzal klasické pravítko a vertikálne som preniesol bod dolu na nárazník, čím mi vznikla priamka b. Nanej som označil bod D, ktorý je od zameriavača vzdialený 4,5cm. Tým som získal umiestnenie vonkajšieho (krajného) snímača. Na priamke b mi zároveň vznikol bod M, ktorý je priesečníkom priamky b so spodnou hranou lišty. Vzdialenosť bodov M a D, čo je 2,1cm, som preniesol trojuholníkovým pravítkom na približné miesto vnútorného snímača a urobil bod C, ktorý je od bodu D vzdialený 26cm. Ak je to ťažšie pochopiteľné takto z textu, z obrázka sa to dá pochopiť hneď.

013

V tomto okamihu som mal určené dva body, kde budú snímače, takže to isté som spravil aj na druhej strane.

014 015

Takto rozmiestnené body som prevŕtal frézkou, ktorá je súčasťou setu, odstránil som pásku a vyčistil okraje.

016 017 018 019

V sete sú štyri snímače, ktoré sú označené bodmi A, B, C, D, postupne som ich zľava vkladal do otvorov.

020

Pre lepšiu manipuláciu si môžte nárazník povoliť či úplne zdemontovať, v mojom prípade nešli všetky skrutky povoliť, tak som musel ľahnúť pod auto, aby som dokázal preniesť káble cez prechodku do vnútra auta a cez kufor až pod zadné sedadlo. Za nárazníkom je miesta dosť a problém som nemal, neprekážalo ani namontované ťažné.

021 022

Na záver pár obrázkov z hotovej práce. Aby som nezabudol, tak upozorňujem, že tento postup práce je svojim spôsobom jedinečný a môže sa stať, že vo vašom sete budú napr. káble od snímačov kratšie či dlhšie a nemusia vám dočiahnuť pod zadné sedadlo a pod. V takom prípade sa môže jednotka umiestniť niekde do kufra na blatník.

023 024 025 026
027 028 029 030

Poznámka: Senzory je možné lakovať do farby vozidla, avšak nástrek by mal byť vykonaný profesionálne, tenkou vrstvou. Celková vrstva nástreku by nemala presiahnuť 70nm. Hlavnou zásadou pri nástreku je, aby nedošlo ku spojeniu (zlepeniu) vnútornej a vonkajšej časti snímača vrstvou farby - teda zachovanie čistej dištančnej medzery medzi oboma časťami, preto ak je to možné, vyplňte túto medzeru gumovým krúžkom, ktorý sa pred nástrekom vloží do dištančnej medzery. Po nástreku sa krúžky z každého snímača vyberú.